29 Eylül 2015 Salı

Rusya'dan Engelliler İçin Güzel Bir Farkındalık Örneği

Rusya'dan Engelliler İçin Güzel Bir Farkındalık Örneği


Bugün izlediğim bir haber çok hoşuma gitti.Rusya'da işlek bir alışveriş mağazasında engelli araç park yerine diğer araçlar park etmeye çalıştığında engelli park yerinden 3 boyutlu bir filme benzer birşey çıkıyor ve engelli araç yerine park etmemeleri konusunda sürücüleri uyarıyor.

Bu park yerinin kendilerine tahsis edilsiğini belirtiyor ve siz de bize engel olmayın diyor.Duyarlı olmaya çağırıyor insanları.Bunu gören sürücüler park etmiyor tabi bu alanlara.Videoda engelli bir Rus oynamış ve güzel bir farkındalık yaratmış.

İnsanlarda biraz da empati olmalı.Maalesef bu olgu ülkemizde gelişmemiş birşey.Geçenlerde oğlumla çarşıda gidiyoruz,öküzün biri yaya yolunun bitişine aracını park etmiş.Oğlum bebek arabasında tabi.Kaldırıma çıkarana kadar canım çıktı.Öküz bile demeye dilim varmıyor ya neyse.Aynı şey geçenlerde de oldu.Market girişinin önüne adam gelmiş park etmiş.Hiç düşümüyor engelli bir kardeşimiz buradan nasıl geçecek? Sadece engelliler değil bebeği olanlarda zorlanıyor.Nitekim bebek arabasının yolunu da işgal etmiş oluyorlar.

İşe gidiyorum aynı şey.Dakika bir gol bir.Her gün abartısız her gün yüzlerce anons geliyor.Yaya kaldırımına park etmiş sürücü,engelli yerine park etmiş sürücü.Bıktık bunlarla uğraşmaktan.Asayiş polisiyim ama bu tür anonsları duymaktan bıktık.Daha caydırıcı cezalar olmalı ülkemizde.Bazen insanlığımızdan utanır oluyoruz maalesef.Trafikçi arkadaşlar adamı uyarıyor ama adamın verdiği cevaba bak"abi yer yok nereye park edeyim" Ne yapalım şimdi bu adama:)

Herşeyden önce insan olmayı bir başarabilsek çok yol katedeceğiz ama yok arkadaş.Sözüm meclisten dışarı tabiki.

Engelli arkadaşlara engel olmayalım.Gelin engelleri hep beraber aşalım ne dersiniz?


6 yorum:

  1. Çok haklısınız ya benim için bir engel teşkil etmeseler bile yaya yoluna vs. parkedenlere sinir oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen,duyarsız insanlar sinir edici oluyor.

      Sil
  2. çok güzel bir uygulamaymış gerçekten! eşimle böyle insanlara denk geldiğimizde uyarıyoruz kimi anlayışlı oluyor, özür dileyip arabasını çekiyor kimi de hem suçlu hem güçlü cinsinden çıkıyor! mesela geçenlerde öküzün biri kaldırıma enine parketmiş, bütün kaldırımı kapatmış, tek adamın geçeceği kadar yol kalmış yanda. bakındık, arabanın etrafında uyaracak kimseyi bulamadık, sileceklerini kaldırdık adam geldi, uzaktan izliyomuş arabasını. niye kaldırıyosunuz sileceklerimi diye bağırmaya başladı. anlatmaya çalıştık yaptığının ne denli büyük bir saygısızlık olduğunu, "yandan geçiyosunuz ya" diyor. hey güzel Allah'ım hadi benim elim ayağım tutuyor da yandan, tek kişinin geçebileceği aralıktan geçiyorum ama engelli insanlar, çocuklular nasıl geçsin diye anlatmaya çalışıyoruz adam nuh diyo peygamber demiyo, bu nasıl bir cehalet, nasıl bir anlayışsızlık anlayamadık!!:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem suçlu hem güçlüler.İnsan cahil olmaya dursun hep kendi yaptığını doğru sanır.Bir de yandan geç demişler ey allahım ya.Boşuna öküz demiyoruz.Allah bizlere sabır versin.

      Sil
  3. bizim ülke neyde gelişmiş ki böle şelerde gelişsin. futbol, sanat, politika, ekonomi, dökülüyoooo :)

    YanıtlaSil

Değerli Yorumlarınız İçin Çok Teşekkürler..